Jak Robić Biznes w Trudnych Czasach? Paweł Danielewski o National Achievers Congress, Robert Kiyosaki i Kryzys

Witam Was serdecznie! W tym wyjątkowym wywiadzie, który miałem przyjemność udzielić dla Polsat Biznes, poruszamy temat przedsiębiorczości w trudnych czasach, zbliżających się kryzysów i tego, jak znaleźć pasję oraz cel w biznesie. Jeśli zastanawiacie się, jak budować swoją firmę pomimo niepewności na rynku, jakie kroki podejmować, by przetrwać kryzys, oraz jak Robert Kiyosaki przewiduje przyszłość finansową, ten wywiad dostarczy Wam wiele cennych wniosków. Zapraszam do obejrzenia i wyciągnięcia inspiracji na kolejne kroki w swojej przedsiębiorczej podróży!

Top 5 najważniejszych wniosków z wywiadu:

  1. Pasja i cel w biznesie: Znalezienie pasji w tym, co robisz, i określenie wyraźnego celu są kluczowe dla długoterminowego sukcesu. To właśnie te dwa czynniki napędzają rozwój i przynoszą satysfakcję z pracy.

  2. Przedsiębiorcy w trudnych czasach: W wywiadzie omawiam, dlaczego warto być przedsiębiorcą nawet po kryzysie – potrzeby na usługi i produkty nie znikają, a firmy mogą dostarczać rozwiązania, które zaspokajają realne potrzeby rynku.

  3. Przyszłe kryzysy według Roberta Kiyosaki: Znany ekspert finansowy przewiduje kolejny kryzys finansowy – jakie kroki warto podjąć, by być na niego przygotowanym?

  4. Rola kobiet w biznesie internetowym: Wykorzystanie potencjału kobiet w e-commerce i biznesie internetowym to wciąż niedoszlifowana nisza. Dzięki technologii coraz więcej kobiet prowadzi swoje firmy z domu, co jest ogromną szansą do rozwoju.

  5. Dlaczego takie kongresy są ważne: Kongresy, takie jak National Achievers Congress, pokazują, że same pieniądze nie wystarczą – potrzebujemy edukacji, motywacji i inspiracji, by odnaleźć wyższy cel w prowadzeniu działalności.

Jeśli szukasz wsparcia w organizacji i promocji, Akademia Ekspertów jest miejscem, gdzie znajdziesz narzędzia i strategie, które pomogą Ci przeprowadzić skuteczną kampanię.

Odwiedź ten dział i sprawdź, jak możesz zaplanować swój sukces! Tam również możesz skontaktować się ze mną jeśli chcesz, abym poprowadził Twoją kampanię. Sprawdź czy są jeszcze wolne terminy.

Pełna transkrypcja

Redaktor: A z nami w studio gość, pan Paweł Danielewski z National Achievers Congress, a właściwie po National Achievers Congress. Witam pana.
Paweł: Witam serdecznie, witam państwa.
Redaktor: Takie kongresy odbywają się po to, żeby ludzi zmotywować do pracy, do działania. Pamięta pan takiego przedsiębiorcę, który pytał premiera, jak żyć? Czego dowiedzieli się uczestnicy kongresu? Jak robić biznes w trudnych czasach?
Paweł: Mogę panu powiedzieć ze swojej perspektywy jako prelegenta. Przede wszystkim trzeba znaleźć pasję w tym, co robimy. Znaleźć to, co będzie nas jakby popychało do przodu, do osiągnięcia celu. Czyli pasja plus cel to jest jakby podstawa działania.
Redaktor: Myśli pan, że jest dużo takich przedsiębiorców, którzy zarabiają pieniądze dzień w dzień i są już tym tak znudzeni, bo nie ma w tym pasji?
Paweł: Myślę, że jest sporo przedsiębiorców, którzy zarabiają pieniądze po to, żeby przetrwać, ale też jest sporo przedsiębiorców, którzy działają jakby w wyższej skali, w tym sensie, że mają jakiś wyższy cel, chcą po prostu osiągnąć coś zupełnie innego, coś na wyższym poziomie. Tak jak mieliśmy na kongresie 4 tysiące osób, co jest na tego typu wydarzeniach naprawdę bardzo dużą ilością, i to jest dowód na to, że ludzie chcą się zmieniać, chcą po prostu osiągać coś więcej. To jest dowód na to, że same pieniądze nie wystarczą.
Redaktor: Po kryzysie, czy w czasie wychodzenia z kryzysu, po co być przedsiębiorcą?
Paweł: Z mojej perspektywy mogę powiedzieć, że przede wszystkim opiera się to wszystko na potrzebie i popycie. Ja mogę powiedzieć ze swojej strony, jak to wygląda. Przede wszystkim ja mam swego rodzaju misję, czyli dostarczanie pewnych dóbr jako przedsiębiorca – dostarczanie usług, dostarczanie produktów. Plus to, co wspomniałem wcześniej, czyli wyższy cel, który trzeba zrealizować. I czy warto być przedsiębiorcą po kryzysie? Myślę, że jak najbardziej tak, dlatego że potrzeby na dobra i potrzeby na usługi są i będą prawie zawsze.
Redaktor: W Państwa materiałach, w materiałach kongresu, jest taka właśnie informacja, że Polacy szukają tego, co da prawdziwy zastrzyk energii, a nie tylko straszenia kryzysem ekonomicznym. Myśli pan, że polscy przedsiębiorcy już przestali się bać kryzysu? Czy już oswoili się z tym, że on się kończy, skończył?
Paweł: Myślę, że część z pewnością jeszcze się obawia. Właściwie, spośród osób, z którymi rozmawiałem, do końca nie wiadomo, czy on minął, czy nie minął. Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że na National Achievers Congress jednym z prelegentów był Robert Kiyosaki, autor bestsellerów finansowych, właściwie numer jeden w tej dziedzinie. I on, jeżeli dobrze pamiętam, zapowiedział, że na 2016 rok nastąpi kryzys finansowy.
Redaktor: On wspomniał, że nastąpi?
Paweł: Tak, nastąpi.
Redaktor: Kolejny?
Paweł: Tak, na 2016 rok.
Redaktor: To mało czasu mamy.
Paweł: No niestety, trzeba wykorzystać to, co nam zostało.
Redaktor: Ale niech mi pan powie, jak to wygląda? Zbiera się tych parę tysięcy ludzi i doznają takiej zbiorowej iluminacji pod wpływem jakiegoś charyzmatycznego mówcy? Nie wiem, biorą się za ręce, mówią, że teraz możemy wszystko… jak w sekcie?
Paweł: Nie, może nie w ten sposób. Na pewno nie jest to typowy kongres, jak sobie większość osób wyobraża, w szczególności przedsiębiorcy, czyli jedna osoba mówi na zasadzie, gdzie nie ma interakcji, nie ma części rozrywki. Tu jest przekazywana wiedza, ale poprzez rozrywkę. Jest zabawa, poniekąd również jest content edukacyjny, i to jest połączone w ten sposób.
Redaktor: Muszę pana jeszcze zapytać o żonę pana Roberta Kiyosaki, panią Kim Kiyosaki, która mówiła o tym, że w Stanach Zjednoczonych kobiety lepiej psychicznie zniosły kryzys, te housewives po prostu wzięły się za biznes. Czy pana zdaniem podobne zjawisko może nastąpić w Polsce?
Paweł: Myślę, że jak najbardziej tak. Tym bardziej, że tutaj działam z perspektywy internetu. W internecie głównie działam, jeżeli chodzi o kobiety w internecie i możliwości biznesowe kobiet. To jest w tej chwili dosyć mało wykorzystane, w tym sensie, że jest nisza, którą można zagospodarować. Jest miejsce dla kobiet, a ponieważ biznes internetowy tak naprawdę możemy prowadzić z domu, jeżeli mamy biuro w domu, to łatwiej pogodzić te różne role.
Redaktor: Dokładnie tak, ja wśród swoich klientek widzę właśnie, że one bardzo sobie chwalą to, że przez internet mogą obsługiwać swoich klientów, i to czasami niemałe osoby. Czy ja mogę jeszcze skorzystać z okazji i powiedzieć kilka słów?
Redaktor: Króciutko.
Paweł: Chciałem serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom National Achievers Congress, również Akademii…
Redaktor: Panie Pawle, bardzo dziękujemy. Pan Paweł Danielewski, po National Achievers Congress, był moim i państwa gościem.
Paweł: Bardzo dziękuję.
Redaktor: Dziękujemy, do zobaczenia.

Jeśli szukasz wsparcia w organizacji i promocji, Akademia Ekspertów jest miejscem, gdzie znajdziesz narzędzia i strategie, które pomogą Ci przeprowadzić skuteczną kampanię.

Odwiedź ten dział i sprawdź, jak możesz zaplanować swój sukces! Tam również możesz skontaktować się ze mną jeśli chcesz, abym poprowadził Twoją kampanię. Sprawdź czy są jeszcze wolne terminy.